Få tilbakemelding fra kommunens egne pårørende
- Pårørendeundersøkelsen IVARETATT? er et enkelt og nyttig verktøy for kommuner til sitt kvalitetsarbeid om pårørende.
- Spørsmålene er utformet med bakgrunn i Pårørendeveilederen, og er i tråd med Pårørendestrategien.
- Pårørende svarer for den kommunen de er pårørende i.
- Kommuner kan gis tilgang til å hente ut anonyme resultater og få synliggjort hva pårørende opplever at fungerer bra og områder med behov for forbedring.
- Forutsatt tilstrekkelig antall besvarelser, er det mulig å filtrere og hente ut data for ulike tjenesteområder. Statistikk kan i tillegg hentes ut for eget fylke og på nasjonalt nivå.
Framdrift i eget pårørendearbeid
- Ved å hente ut årlige rapporter kan kommunen sammenligne funn og se om tiltak knyttet til pårørende fører fram.
- Uthenting av statistikk kan gjøres gjennom hele året for fullførte undersøkelser.
Kostnadsfri tilgang og bruk
- Undersøkelsen er gratis å benytte, avtale må signeres.
- Kommuner som ønsker å ta i bruk «IVARETATT?» kan ta kontakt ved å sende e-post til post@pårørendeundersøkelsen.no.
- Avtaleskjema må signeres av øverste leder i helse og omsorg. Denne gis tilgang til å hente ut statistikk. I tillegg kan tilgang gis en ekstra person som er knyttet til arbeid med undersøkelsen.
Forankring, synliggjøring og markedsføring
- Kommunen har selv ansvar for å bidra til at pårørende svarer på undersøkelsen. I dette er god forankring, synliggjøring og markedsføring viktig.
-
Markedsføringsmateriell
Under finner du markedsføringsmateriell for undersøkelsen. Filene kan fritt lastes ned og tas i bruk ved å klikke på bildene under. Plakater er også fine å trykke opp som flyers.
Dersom du har spørsmål, kan du ta kontakt ved å sende e-post til
post@pårørendeundersøkelsen.no.